lauantai 14. marraskuuta 2015

Kaikenlaista

Ihan ensiksi, surullista mitä tapahtui Pariisissa. En voi ymmärtää noita radikaaleja muslimeita. Miksi pitää tappaa viattomia ihmisiä? Menkööt tappamaan toisiaan, jos kerta se on niin mukavaa. Ensi viikolla on meilläkin futispeli Puola-Tsekki täällä, en taida kyllä ihan rehellisesti sanottuna uskaltaa mennä sinne. Toki kumpikaan noista maista ei ole sotatoimissa tuolla Lähi-Idässä mutta silti, taidan jättää välistä.

Mutta sitten mukavampiin aiheisiin! Tiedättekö mikä päivä on ensi perjantaina?? Joulumarkkinoiden avaus <3 Vuoden kohokohta! Taidan kyllä mennä vasta lauantaina, ei ehkä ihan niin paljon ihmisiä heti aamusta siellä.. Ja sitten joskus parin viikon päästä vasta illalla katsomaan jouluvaloja. Meille suomalaisille tuli tieto muutama päivä sitten, että Joulupukki tulee käymään 4.12 siellä ja sytyttää kuuseen valot tms. Ja meillähän on täällä Suomen varakonsulaatti, niin ne järjestää 6.12 itsenäisyyspäiväillallisen, jonne voisi ilmoittautua mukaan :) Mun äiti on just tuona viikonloppuna täällä, niin taidan jättää nuo kemut välistä! Mutta ehkä ensi vuonna!

Kävin eilen katsomassa uuden James Bondin sen toisen suomalaisen kanssa. Ihan kiva leffa oli, monet kaverit moitti, etteivät pysyneet juonessa mukana, mutten minulla ollut samaa ongelmaa. Koskaan en kyllä lakkaa ihmettelemästä miten täällä popparit ja lippu voi olla samanhintasia.. 4€/kpl.. Seuraavaksi sitten uusi 50 shades of gray, kunhan se joskus tulee leffateatteriin!

Ja torstaina oli taas lehmän takapuolen kaivamista. Löysin yhden munasarjan.. Ja tietysti kohdunkaulat ja varmaan myös kohdut.. Oon kyllä melkolailla onneton tuossa hommassa. Mun on pakko konsultoida eläinlääkäreitä joululomalla Suomessa, että miten se pitäisi tehdä, jotta ne rupeaa löytymään sieltä! 

Kämppiksen vanhemmat Nepalista oli alkuviikon täällä. Minä olen aina ajatellut, että Nepal on köyhä maa, jossa ihmiset hyvä että osaa lukea ja kirjoittaa, niin olin kyllä tosi positiivisesti yllättänyt, kun vanhemmat puhui sujuvaa englantia, äidillä ihan täydellinen brittiaksentti vielä! He tekivät yhtenä iltana perinteistä nepalilaista ruokaa ja pyysivät minut myös syömään. Kämppis oli tehnyt minulle viime keväänä kanssa ruokaa ja silloin piti pitkän aikaa pitää jugurttia suussa, joten olin pikkaisen epäileväinen tulisuuden suhteen.. Mutta nyt ei ollut lainkaan niin mausteista ruokaa ja oli itse asiassa ihan hyvä! Tarjolla oli montaa eri laatua, ehkä erikoisin oli salaatti, jossa oli keittyä perunaa, herkkusieniä ja jotain muuta. Kohta on aika alkaa ruveta tekemään joulua eli piparinpaistoon ja karjalanpiirakoiden tekoon ja äiti saa tullessaan tuoda sitten laatikoita, niin voidaan pitää suomalainen jouluateria täällä ja saa kämppis sitten maistaa lanttulaatikkoa :) Miun brassikämppishän tykkäsi kyllä laatikoista, myös maksalaatikosta, mutta kun kerroin, että siinä on maksaa, sitten loppui syöminen siihen :D

Sitten minulla olisi hieman uutisia ensi kesään liittyen. Minulle on tarjottu loistavaa harjoittelupaikkaa Kaliforniasta, Yhdysvalloista. Kolmeksi kuukaudeksi. Ja kesälomahan on sen kolme kuukautta. Okei, missään nimessä on voi olla kolmea kuukautta poissa, koska ensi kesänä pitää tehdä 2vkn harjoittelu myös teurastamolla. Mutta olen vähän suunnitellut, jos olisin mennyt sinne kahdeksi kuukaudeksi. Ja pari viikkoa alkukesästä (Itä-Suomi) ja pari viikkoa loppukesästä (pohjoinen) olisin Suomessa. Miltä tämä kuulostaisi teistä? Ei se ideaali ole missään nimessä, mutta se olisi minun oman kehittymisen kannalta tosi mahtava paikka ja kun minä kehityn entisestään, sehän on sitten vain suoraan teidän hevosten parhaaksi! Dr. Miller on tehnyt hampaita viimeiset 25 vuotta ja on kyllä melkoinen guru, joka tunnetaan ympäri maailman. Dr. Zwick hänestä minulle vinkkasi. Mutta siis mitään ei ole vielä sovittu, minun pitää ensin käydä koulussa juttelemassa kuvioista ja hankkia paikka teurastamosta ja saada se järkättyä loppukesään jne jne. Halusin kuitenkin kertoa teille tästä mahdollisuudesta, jotta ei sitten tule shokkina, jos en olekaan kuin hyvin lyhyen aikaa kesällä Suomessa. Mutta kyllähän 2+2viikossa kerkeää vaikka mitä!

Ja laitan lähipäivinä postauksen joululomasta! Sinne vielä jonkun verran mukaan mahtuu, moni jo etukäteen oma-alotteisesti otti yhteyttä raspausten tiimoilta.. Mutta parin päivän päästä lisäinfoa!

Nyt aamukaurapuurolle ja sitten aloitetaan kaunis, aurinkoinen ja lämmin lauantai!


Elvis - maailman coolein koira (laserterapiassa, niin sen takia arskat päässä)

Tässä on vähän parempi kuva niistä mlekomaatista saatavista maitopulloista :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti